מכירים את הביטוי "כל בעיה היא הזדמנות בתחפושת"? אז לפני שלוש שנים לחברת נטפליקס הייתה בעיה, שהיום כולם מבינים שהיא בעצם הזדמנות. השם של הבעיה היה "שיתוף סיסמאות" – תופעה שבה סיסמא אחת של מנוי אחד, משמשת מספר משתמשים שחולקים בה. הפתרון של נטפליקס לתופעה הזאת היה "מסלול מוזל מבוסס פרסומות" – מסלול שמותאם לאנשים שרגישים למחיר, ומוכנים לצפות בפרסומות בתמורה להוזלה בדמי המנוי. המסלול המוזל הזה מבוסס הפרסומות, שנברא במטרה להתמודד עם תופעת שיתוף הסיסמאות, הפך למנוע צמיחה ואמצעי חדירה לשוק הפרסום עתיר התקציבים.
בשבוע שעבר, נטפליקס פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2024, דוחות שבהם היא הכתה את הציפיות של המשקיעים והעלתה את תחזית ההנהלה לשנת 2025, ובתגובה, המניה שלה זינקה ב-10%, והגיעה לשיא של כל הזמנים.
היי, אני יניב רחימי, אתם מאזינים לעיתונליסט,
ובפרק היום: עשרה מספרים מעניינים שכדאי להכיר מתוך הדוח של נטפליקס.
מיד נגיע לכל הטוב הזה, אבל לפני כן, חשוב להזכיר: שהתוכנית לא מהווה ייעוץ השקעות או המלצה לפעול בניירות ערך, היא למטרת אינפורמציה בלבד, ולי אין עניין אישי בנושאים שנדון בהם. האזנה נעימה!
01. 18.9 מיליון
זה מספר המנויים החדשים שהצטרפו לנטפליקס ברבעון האחרון של 2024, וזאת העלייה הגבוהה ביותר במספר המנויים בכל ההיסטוריה של החברה.
למה המשתמשים "נוהרים" לנטפליקס? הנה שלוש סיבות:
דבר ראשון – שידורים חיים של אירועי ספורט כמו קרב האגרוף בין מייק טייסון לג'ייק פול, ומשחקי ה-NFL בחג המולד. דבר שני – התוכן, שגם מביא מנויים חדשים, ולא פחות חשוב, נותן סיבה למנויים הקיימים להישאר. דבר שלישי – כמו שאתם כבר יודעים, נטפליקס מציעה מסלול מוזל מבוסס פרסומות, ומה מסתבר? ברבעון האחרון מספר המנויים במסלול הזה זינק ב-30% לעומת הרבעון הקודם.
02. 12.8%
זה שיעור הצמיחה הצפוי בהכנסות של נטפליקס בשנת 2025, והתחזית המעודכנת הזאת גבוהה בערך בחצי מיליארד דולר מהתחזית הקודמת של ההנהלה.
אחת הסיבות שמאפשרות להנהלה של נטפליקס להעלות את התחזית, היא הצמיחה המואצת והמפתיעה לטובה במספר המנויים. זה אלמנטרי: יותר מנויים = יותר הכנסות. דרך נוספת שנטפליקס מתכוונת לעשות בה שימוש כדי להצמיח את ההכנסות שלה,היא העלאת מחירים במסלולים השונים ברחבי העולם. נטפליקס פותחת את 2025 עם קצת יותר מ-300 מיליון מנויים, שבמהלך השנה ידרשו לשלם קצת יותר כדי לצרוך את התכנים של נטפליקס.
03. 29%
זאת הרווחיות התפעולית הצפויה של נטפליקס בשנת 2025, והיא גבוהה גם מהתחזית הקודמת שדיברה על רווחיות תפעולית של 28%, וגם מהרווחיות התפעולית בשנה שחלפה שהסתכמה ב-26.7%.
השיפור ברווחיות התפעולית מגיע משני כיוונים: דבר ראשון – מעליה בהכנסה הממוצעת פר משתמש, ודבר שני – מהתייעלות שנובעת הודות ליתרונות לגודל.
מה זה אומר רווחיות תפעולית של 29%? המשמעות היא שמכל הכנסה של 100$, נטפליקס נשארת עם רווח תפעולי של 29$ – אחרי שמפחיתים את עלות המכר ואת כל ההוצאות התפעוליות: כולל שיווק, טכנולוגיה ופיתוח, הנהלה וכלליות, ופחת על השקעות בתוכן.
04. 18 מיליארד דולר
זה הסכום שנטפליקס מתכוונת להשקיע בתוכן בשנת 2025, וזה מיליארד דולר יותר מההשקעה בתוכן בשנה שעברה שהסתכמה ב-17 מיליארד דולר.
ביל גייטס, המייסד של מיקרוסופט, ראה את הנולד כבר לפני כמעט שלושים שנה וקבע ש "Content is King", וגם בתעשיית הבידור, התוכן הוא המפתח לשביעות הרצון של הלקוחות, לגיוס גבוה של מנויים, לשיעור נטישה נמוך, וכמובן ליכולת להעלות מחיר. אם תוכן הוא מלך, אז אפשר להבין למה ומדוע ההשקעה בתוכן היא הסעיף המשמעותי והגדול ביותר (בפער) בתזרים המזומנים של נטפליקס.
05. 8 מיליארד דולר
זה תזרים המזומנים החופשי הצפוי של נטפליקס בשנת 2025, ובטח לא תתפלאו לשמוע שהוא גבוה מהתזרים החופשי בשנה שחלפה שהסתכם ב-6.9 מיליארד דולר.
מה זה תזרים חופשי? זה התזרים שנטפליקס ייצרה מהפעילות השוטפת שלה (כלומר אחרי שמפחיתים את ההשקעה שלה בתוכן) וממנו מפחיתים גם את ההשקעות של החברה ברכוש ובציוד.
תזרים מזומנים חופשי גבוה, יכול לאפשר לחברה לשרת את החוב הפיננסי שלה, והוא יכול גם לאפשר לה לבצע רכישה עצמית של מניות (Buy-Back) וזה בדיוק מה שנטפליקס עושה.
06. 6.3 מיליארד דולר
זה הסכום שנטפליקס השתמשה בו ב-2024, כדי לקנות 9.9 מיליון מניות של עצמה.
במסגרת הדוחות הכספיים שפורסמו בשבוע שעבר דווח שמועצת המנהלים של נטפליקס אישרה תוספת של 15 מיליארד דולר לתוכנית ה- Buy-Back, והסכום העדכני שיכול לשמש לרכישה חוזרת של מניות הוא 17.1 מיליארד דולר.
המשקיעים אוהבים שחברות מבצעות Buy-Back גם הודות לעובדה שזאת פעולה שמזרימה ביקושים למניה בבורסה, וגם בזכות העובדה שזה מקטין את מספר המניות של החברה, ומגדיל את הרווח הנקי למניה.
07. 6.1 מיליארד דולר
זה החוב הפיננסי נטו של נטפליקס בסוף 2024, שנמוך ב-35% מהחוב הפיננסי נטו לפני שלוש שנים.
תזרים המזומנים של נטפליקס לא משמש רק ל- Buy Back הוא גם עוזר לחברה להקטין מדי שנה (באופן עקבי) את החוב הפיננסי נטו שלה. נכון להיום לנטפליקס של חוב פיננסי של 15.6 מיליארד דולר, ומנגד, יש לה יתרות נזילות של 9.5 מיליארד דולר.
יתרת הנזילות הזאת גדלה מדי שנה, ואני לגמרי לא אתפלא אם מתישהו בעתיד, נטפליקס תחליט לאמץ מדיניות חלוקת דיבידנד.
08. 540 מיליון דולר
זה אובדן ההכנסות של נטפליקס בשנת 2024 בגלל התחזקות הדולר.
מטבע הפעילות של נטפליקס הוא הדולר האמריקאי, אבל בערך 60% מההכנסות שלה מגיעות ממטבעות אחרים.
בשנה האחרונה הדולר התחזק כנגד מטבעות אחרים בעולם, וזה פוגע בתוצאות העסקיות המדווחות של נטפליקס.
אם שערי החליפין היו קבועים, ולא היו משתנים במהלך 2024, שיעור הצמיחה בהכנסות של נטפליקס היה גדל ב-1.7% ל-17.3% וגם הרווחיות התפעולית הייתה משתפרת ב-0.7% ל-27.4%.
09. 6%
זה, לפי ההערכות של ההנהלה, נתח השוק שנטפליקס נגסה בו, מתוך כל השוק הפוטנציאלי שהיא פונה אליו.
אליבא דה נטפליקס זה:
"מה שמצביע על מסלול ארוך לצמיחה כאשר הסטרימינג ממשיך להתרחב ברחבי העולם".
איך נטפליקס מתכוונת לממש את הפוטנציאל שמונח לפניה? עוד סדרות, עוד סרטים, ועוד חוות מוצר, ביחד עם תוכניות ואסטרטגיית תמחור שכוללת גם פרסום, לצד שידורים חיים ומשחקים.
10. 40
זה מכפיל הרווח שנטפליקס נסחרת בו.
את התמחור הזה, שהוא לא זול, אבל גם לא בועתי, אפשר להצדיק רק בדרך אחת: צמיחה מתמשכת בהכנסות וברווח.
מנוע הצמיחה הנוכחי של נטפליקס הם המנויים, אלו שמשלמים לה דמי מנוי חודשיים.
מנוע הצמיחה העתידי של נטפליקס הם המפרסמים, אלו שישלמו לה על מודעות שיופיעו אצל המנויים במסלול המוזל.
אותו מסלול מוזל מבוסס פרסומות שנברא כמענה לבעיית שיתוף הסיסמאות".
אמרתי לכם, לפעמים בעיות הן בסך הכל הזדמנות בתחפושת.
כאן אנחנו נפרדים,
אם אהבתם את הפרק, שתפו אותו עם החברים שלכם.
אני הייתי יניב רחימי, ואנחנו נשתמע בפרק הבא של העיתונליסט.
אין לראות באמור ייעוץ / שיווק השקעות או המלצה לפעול בניירות ערך. האמור הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. כל העושה פעולה על בסיס האמור עושה זאת על דעת עצמו. ליניב רחימי אין עניין אישי בניירות הערך המוזכרים.