מטא נכנסת לתיק המעקב

תקציר:

הדוחות של מטא לשנת 2022 הקפיצו את המניה ב-23%
המשקיעים התלהבו בעיקר מזה שצוקרברג מוריד את הרגל מהגז,
ומעדכון למטה של תחזית ההשקעות וההוצאות של META לשנת 2023.

מטא נכנסת לתיק המעקב של הבלוג והיא מצטרפת לחלל תקשורת, נורסטאר, ושיכון ובינוי.
בפוסט הזה אציג 10 נקודות מעניינות מתוך הדוחות לשנת 2033,
ובפוסט הבא אציג מודל לתמחור המניה של החברה.

על הפרק:

1️⃣ ההכנסות שהתכווצו (וגם צמחו)
2️⃣ יותר פרסומות, פחות כסף
3️⃣ פייסבוק לא מתה
4️⃣ שנת היעילות? שנת הגרזן!
5️⃣ תכנית ארגון מחדש
6️⃣ התחזית לשנת 2023
7️⃣ תזרים המזומנים החופשי
8️⃣ נזילה בנזילות של META
9️⃣ רכישה חוזרת של מניות
🔟 מגזרי המעילות של מטא


1. אם למטא היו גלגלים, היא הייתה צומחת

כמו כל החברות האמריקאיות הבינלאומיות, גם META נפגעת מההתחזקות של הדולר.
ההכנסות ברבעון התכווצו ב-4.5% כי התחזקות הדולר גילחה 2B$ מהשורה העליונה.
אם שערי החליפין היו נותרים ללא שינוי, META הייתה מציגה צמיחה של 2%.

META - הכנסות השפעת שעח

2. יותר פרסומות, בפחות כסף

חברת META הציגה ברבעון האחרון:
מצד אחד, עליה של 23% בכמות חשיפה לפרסומות,
ומצד שני, ירידה של 22% במחיר הממוצע לפרסומת.
למה זה קורה? יש שלוש סיבות, בואו נדבר עליהן:

2.1 מוניטיזציה נמוכה ב- reels

"strong impression growth, especially from lower monetizing surfaces and regions"

נכון להיום המוניטיזציה של Reels (הסרטונים הקצרים) עדיין נמוכה.
התמורה הנמוכה ש-META מקבלת ברילס מושכת למטה את המחיר הממוצע.
המפרסמים לא מתלהבים לשלם על פרסום ב- reels, כנראה בגלל ביצועים פחות טובים.

2.2 ביקוש נמוך מהמפרסמים

"lower advertiser demand"

סגמנטים שהפגינו עוצמה:
א. נסיעות, בריאות ("The largest positive contributors")

סגמנטים שהפגינו חולשה:
א. שירותים פיננסים, טכנולוגיה ("largest negative contributors")
ב. מסחר אונליין, מוצרי צריכה ("our largest verticals")

2.3 השפעת התחזקות הדולר

"foreign currency depreciation"

כל €1 ש-META קיבלה באמצע 2021 תורגם ל- 1.2$
כל €1 ש-META קיבלה באמצע 2022 תורגם ל- 1.05$

META - ירידה במחיר הממוצע לפרסומת

3. פייסבוק לא מתה

מספר המשתמשים הפעילים מדי יום בפייסבוק הגיע ברבעון הרביעי של 2022 ל-2 מיליארד.
עליה של 71 מיליון לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בכל האפליקציות של META (פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר וואטסאפ)
מספר המשתמשים הפעילים מדי יום הגיע ברבעון האחרון ל-2.96 מיליארד.

עיקר העלייה במספר משתמשים מפייסבוק מגיעה מאזור "שאר העולם"
הבעיה: ההכנסה החודשית הממוצעת ממשתמשים (ARPU) באזור הזה היא 3.52$,
בעוד שבארצות הברית וקנדה ה- ARPU מגיע ל-58.77$, ובאירופה ל-17.29$

META - פייסבוק לא מתה

4. שנת היעילות? שנת הגרזן!

צוקרברג מגדיר את 2023 כ "year of efficiency"

נובמבר META הודיעה על פיטורי 11,000 עובדים, רוב המפוטרים יגרעו במהלך Q1'23.
בסוף 2022 הועסקו בחברה 86,482 עובדים, עליה של 20% לעומת השנה הקודמת.
בשיחת הועידה צוקרברג הדגיש:
" this was the beginning of our focus on efficiency and not the end"

ב-META עובדים היום על השטחת המבנה הארגוני, הסרת כמה שכבות של ניהול ביניים,
ועל שימוש בכלי AI במטרה לעזור למהנדסים להיות יותר פרודוקטיביים.

השוק הפך לפחות שוק של עובדים, ויותר לשוק של מעסיקים.
מבחינת צוקרברג – זאת שנת יעילות. מבחינת העובדים – זאת שנת הגרזן.

Headcount was 86,482 as of December 31, 2022, an increase of 20% year-over-year. Our reported headcount includes a substantial majority of the approximately 11,000 employees impacted by the layoff we announced in November 2022, who will no longer be reflected in our headcount by the end of the first quarter of 2023


5. תכנית ארגון מחדש

פיטורי העובדים הם חלק ממהלך ארגון מחדש שהביא ב-Q4'22 להוצאות של 4.2 מיליארד דולר.

תכנית הרה-ארגון מבוססת על שלושה צירים מרכזיים:
א.חיסכון ופיטורים
ב. איחוד של מתקנים (כולל סיום מוקדם או נטישת מספר בנייני משרדים שהחברה חוכרת)
ג. ביטול של פרויקטים

META - תכנית ארגון מחדש

6. התחזית לשנת 2023

לתוכנית הרה-ארגון ול"שנת ההתייעלות" יש השלכות על ההוצאות וההשקעות הצפויות ב-2023

לפי אמצע טווח התחזית לשנת 2023:
ההוצאות יסתכמו ב-92 מיליארד דולר, לעומת 97 מיליארד בתחזית הקודמת.
ההשקעות (Capital expenditures) יסתכמו ב-31.5B$ לעומת 35.5B$ בתחזית הקודמת.

META - תחזית 2023

7. תזרים מזומנים חופשי של META

בכל מה שקשור להשקעות ולהוצאות, META מורידה את הרגל מדוושת הגז.

למה היא עושה את זה?
כי מצד אחד יש ירידה בתזרים מפעילות שוטפת (מ-18.1B$ ב- Q4/2021 ל-14.5B$ ב- Q4/2022)
ומצד שני עליה בהשקעות ברכוש ובציוד (מ-5.4B$ ברבעון המקביל, ל-9B$ ברבעון האחרון).

כשחברה: מייצרת פחות מזומנים ומשקיעה יותר מזומנים,
אז תזרים המזומנים החופשי שלה יורד.
זה מה שקרה ל-META:
תזרים המזומנים החופשי התכווץ מ-38.4 מיליארד דולר ב-2021 ל-18.4 מיליארד ב-2022

META - תזרים מזומנים חופשי

8. נזילה בנזילות של META

יתרת המזומנים נטו בסוף '22 הסתכמה ב-30.8B$ לעומת 48B$ בסוף 2021.

למרות שתזרים המזומנים החופשי של META ירד, הוא נותר חיובי.
ולמרות שתזרים המזומנים החופשי נותר חיובי, יתרת המזומנים התכווצה.

לאן הלך תזרים המזומנים החופשי של META?
לאן התאדו יתרות המזומנים של החברה?
התשובה: Buy-Back

META - חוב פיננסי נטו 2022

9. רכישה חוזרת של מניות ע"י מטא

ב-2022 META רכשה Buy-Back בתמורה ל-28B$
ב-2021 הסכום היה גבוה יותר והסתכם ב-44.5B$.
בכל אחת מהשנים האלו, היקף ה-Buy-Back היה גבוה מהתזרים החופשי.
במקביל לפרסום הדוחות META הכריזה על תוספת של 40B$ לתוכנית Buy-Back
(בנוסף ל-11B$ שנותרו לה במחסנית).

המשקיעים אוהבים את ה Buy-Back.
מספר המניות של META יורד, למרות שהחברה לא חוסכת בתשלום מבוסס מניות (share-based compensation).
בשנת 2022 META רשמה הוצאה של 12B$ על תשלום מבוסס מניות, בהשוואה ל-9.2B$ בשנת 2021.

META - רכישה חוזרת של מניות

10. מגזרי הפעילות של META

ל-META יש שני מגזרי פעילות: FoA ו- RL

1. FoA=facebook+Instagram+Messenger+WhatsApp
2. RL=augmented and virtual reality

קו מגמת הרווח התפעולי של שני המגזרים יורד.
אבל – האחד מניב רווחים (והרבה) והשני מסב הפסדים (בקצב הולך וגדל)

למשקיעים יש סבלנות לפעילויות מפסידות רק במציאות המדומה.
במציאות המציאותית הסבלנות פוקעת מהר.

META - מגזרי פעילות 2021-2022

בפוסט הבא על META אציג מודל לתמחור החברה.
מחשבות ותובנות יתקבלו בברכה.
שיהיה שבוע נפלא
יניב רחימי

לחצו כאן וקבלו עדכונים למייל או לוואטסאפ על תכנים חדשים


אין לראות באמור ייעוץ / שיווק השקעות או המלצה לפעול בניירות ערך. האמור הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. כל העושה פעולה על בסיס האמור עושה זאת על דעת עצמו. ליניב רחימי אין עניין אישי בניירות הערך המוזכרים.